2013. január 21., hétfő

kiruccanós

kezdeném tehát a parákkal: a gépet nem késtük le, a parkolással is minden rendben volt ("fapados" parkolót próbáltunk ki, most először), felengedtek a gépre oda- és visszaúton is, valamint az egészségi állapota mindannyiunknak náthára váltott (a lázasnak, asztmásnak ez gondolom megkönnyebbülés, az egészségeseknek - tehát pl nekem - kínlódás, főleg hogy hazafelé, landoláskor az összes takony a fülemben kötött ki, és azóta is ott recseg, tudom fujjj, bocs). 

kalandból egyébként nem volt hiány most sem, az első este tönkrement a cirkó a szállásunkon, és mivel sem szerelőt, sem másik apartmant nem tudtak biztosítani azonnalra, A. látott munkához, szerencsére egy kés segítségével meg tudta szerelni a készüléket - ismét megállapítottam, hogy imádom az ezermesterségét (is), bár ez akkor és ott éppen szakmai kihívás volt.. :)

Barcelona egyébként nagyon jó kis város, nekem legjobban a gótikus negyed tetszett. teljesen más egyébként, mint a déli városok, itt valahogy minden "európaibb". egyébként nagyon élhető, remek a közlekedés, de gyalogosan is prímán lehet közelekdni. bárhol ránk jött a pisilhetnék (főleg a gyerekekre, ugye), sehol nem volt gond betérni valahová, a látványosságok környékén pedig mindenhol volt ingyenes és kulturált wc, több helyen pelenkázó is. úgy indultunk neki, hogy Konit majd kendőben viszem a legtöbb helyre, bár a napi 6-8 óra séta sok lett volna neki is mozdulatlanul, így a babakocsit is vittük, és nem bántuk meg. MINDEN akadálymentesítve van, a városközponton kívüli mellékutcák járdája is, a metróállomásokhoz lift visz le/fel, a nagyon meredek utcákon (a Güell parkhoz pl) mozgólépcső visz fel, döbbenet. olyan nincs, hogy valahová ne jusson el kisgyerekes, idős, vagy mozgássérült ember, de tényleg. mindemellett szemetet sehol nem láttunk, 

fura volt, bár Andalúziából már ismerős, hogy az általunk kellemes reggeli időpontnak számító fél8 ott még nagyon hajnal, minden zárva, a nap is fél9-kor kel... így tehát fél10 előtt nem is nagyon érdemes elindulni sehová, úgyis minden zárva van. ez mondjuk Dél-Spanyolországban még jobban érzékelhető, az utolsó nap a reptér felé sietve, reggel 3/4 7-kor azért láttunk nyitva pékséget az egyik nagy főúton, de Madridban pl 9-kor nem tudtunk innivalót sem venni sehol. 

az emberek nagyon kedvesek és segítőkészek, bár hozzáteszem, hogy aki dolgozik, az többnyire nem spanyol/katalán, hanem arab vagy indiai (származású). abban az utcában ahol laktunk, arab feliratú mindenfélék voltak (kis bolt, kajálda, kicsit arrébb hentes), de volt "telefonos utca" is, ahol inkább az indiai vonal ment, és minden 3. ház aljában telefonbolt volt, a sarkokon pedig magukat kínáló fiatal lányok. ennek ellenére egyáltalán nem érzékeltük hogy veszélyes lenne a hely, sőt. 

enni jókat ettünk, piacos és éttermes élményben is volt részünk, narancsból és mangóból, na meg citromból haza is került pár kiló, a finom csokikról és pár szeletke serranoi sonkáról nem is beszélve.

hogy mi volt a best of a négy nap során, nem tudnám megmondani, talán a gótikus negyed úgy ahogy van katedrálisostul. volt még pár dolog, amit szerettünk volna megnézni, de nem került rá sor, majd egyszer újra útnak indulunk (autóval? :D). összességében az egész város tetszett, de nem hajt a vágy hogy mielőbb visszatérjünk, de azért szeretném majd pótolni valamikor a most kimaradt dolgokat.egyébként nekem spanyol tekintetben Granada, egyébként pedig Athén és Róma jobban bejött, bár utóbbi kettő nehezebben járható és koszosabb is mint Barcelona, de valahogy mégis jobban megfogott az összhatás.. 

így, hogy most már negyedszerre voltunk meleg(ebb) helyen télen, azt mondom rá lehetne szokni, bár hozzátenném, hogy a januári időpont most nem volt a legjobb választás: 10 fok és szél fogadott az első két napon, tehát azért kellett a sapka-sál.

megjegyzés még: a gyerekek rendkívül jól bírták az utazást, a repülést és az egész napos jövés-menést is, amikor azt hittük hogy mindjárt összeesünk a fáradságtól mi is, ők játszóteret észlelve azonnal felpörögtek, de nem bántuk, mert mi addig is leülhettünk egy padra. :D  repülőn való utazáskor nem árt figyelni arra, hogy amikor fent először vesszük le a cumisüveg kupakját, a nyomáskülönbség miatt kispriccelő itókával könnyen szembe spriccelhetjük a gyermekünket és/vagy a mellettünk ülőket. ;)

bővebb beszámoló hamarosan, a másikon. :) 

2 megjegyzés:

  1. Szia, hű, faltam ám a szavadid, tök jó volt már ezt is olvasni. Tegnap láttam a képeket az FB-n, néztem is, hogy sapka, miegymás. Áruld már el légyszi, pontosan hol van az a mozgólépcső az utcán (láttam a képet is tegnap és már akkor mondtam, ezt látnom kell), oda mindenképp el akarok menni, tök különleges. Most megijesztettél ezekkel a nyitvatartásokkal, mert nekünk nem lesz reggelink és M. nem bír kávé nélkül egy lépést sem tenni, én pedig evés nélkül elájulok, úgyhogy talán az első reggelre innen kéne vigyünk valamit, és a többire meg ott előző nap venni. Vannak a városban szétszórva boltok, ahol kapunk másnap reggelire valót, ami eláll éjjel hűtés nélkül is? Írhatsz ám mailt is, az egyszerűbb. És örülök, hogy senki sem volt lázas beteg!

    VálaszTörlés
  2. Érdekes, hogy amikor először (meg másodszor) jártam Barcelona-ban, semmi extrát nem találtam a városban. Most, harmadszor viszont, úgy "szerelem harmadik látásra" lett. Rómánál nekem most így hogy mindkettőt láttam, jobban bejön BCN, Athén még kimaradt. Granada valóban fantasztikus, meg Sevilla is, de egészen más sztem, az egész városkép is.
    Élelmiszerboltot én nem sokat láttam ám a városban, nem volt Mercadona, sem az ismerős boltok, max. kis élelmiszer, de a Sagrada-nal van ugye a piac, ott van minden. Én bármikor visszamennék újra, nagyon vonz! :-)

    VálaszTörlés