2013. január 30., szerda

dilemma

így, hogy harmadszorra táplálom anyatejjel a porontyomat, azért elgondolkodtatott néhány kérdés. pl saját tapasztalatom az, hogy kávéból tökmindegy, hogy mennyit iszom, semmilyen hatással nincs rá, de az is tökmindegy neki, hogy mit eszem, most ML kedvére tettünk elég sok magyaros kajával (úgy mint székelykáposzta, többek között :D), de Koninak meg sem kottyant. szóval ez, hogy mi megy át az anyatejbe és mi nem, jó kérdés...

tovább gondolva például köztudott ugye, hogy kávézni ugyan csak nem ajánlatos, de dohányozni, drogozni és alkoholt fogyasztani a szoptatás alatt egyenesen TILOS, mint ahogy tiltott a gyógyszerek nagy része is (nesze neked, ha fáj a fejed, fogad, vagy beállt a derekad, vagy épp köhögőrohamot készülsz kapni valami csúnya nyavaja miatt). ellenben ha az orvos felír valamit receptre, antibiotikum, vérnyomáscsökkentő, stb, akkor azt nyilván szabad, mert nem megy át az anyatejbe, vagy nincs hatással a babára. na de, ha az anya beteg, azt mondják nem baj, az anyatej pont hogy védi a babát, tehát nem kell attól tartani hogy a baba is megbetegszik. tehát bizonyos gyógyszerek átmennek, mások nem, és a bacik sem. 

ezzel kapcsolatos cikkeket olvasva olyasmire is bukkantam, hogy valaki iszik kávét, vagy alkoholt, akkor ha már mindenképp, akkor mikor tegye: közvetlenül a szoptatás előtt, mert akkor a már megtermelődött anyatejben úgysem lesz benne, a következőig pedig kiürül, vagy pedig közvetlen szoptatás után (az ok kb ugyanez). 

van valami olyasmi érzésem, hogy ez az egész szoptatás körüli mizéria, ami egyébként az élet természetes része, kicsit túl van bonyolítva, nem? nem akarok én buzdítani senkit arra, hogy mérgezze a testét minden vacakkal, a gyereknek úgysem lesz baja, de azért a ló túlsó oldalára sem kellene átesni, mert aztán szépen szevas-tavasz anyatej, a sok agyalás és görcsölés miatt egyszer csak nem jön majd egy csepp sem.

1 megjegyzés:

  1. Eygetértünk, sztem is túl van bonyolítva. Legnagyobb döbbenetem az volt, h ugye, míg szoptatsz, nem eszel epret, mert így allergizálja a babát. Na, ez nekem már nagyon erőltetett.
    Nálunk se volt soha gond amiatt, h én ettem valamit.

    VálaszTörlés