2012. december 13., csütörtök

betegség - nem betegség

sokan azt mondják a köhögéssel járó náthára, hogy beteg a gyerek. és már megint beteg, és megint beteg, és végigbetegeskedi az első (két) óvoda évet. és végigfertőzi a családot és mindenki beteg. na hát nálam ez az orrfolyás időnkénti köhögéssel nem számít betegségnek, amíg a közérzetük, étvágyuk jó, jól alszanak, nem lázasak, addig nem nevezem betegségnek a dolgot, és nem is nagyon foglalkozom vele. salvus vízzel párologtatunk, bőséges gyógyteázás, minden nap gyümölcs, plusz c-vitamin, és próbáljuk kibekkelni a felülfertőződést, nem beszélve az orvosról és a gyógyszerekről.

nálunk Milán a köhögősebb, újabban Koni a szörcsögősebb (gondolom a fogzás miatt), Szofin pedig átlag 3 nap alatt szinte nyom nélkül átmegy minden, anélkül hogy különösebb figyelmet fordítanánk a kórságra. kevésbé is viselik meg a nyavaják, és hamarabb is túl szokott lenni mindenen, mint a tesók. most viszont ő volt az, aki az óvó nénik beszámolója szerint konkrétan végigköhögte a napot, és valóban: a hazaúton sem volt kettő perc egyben, hogy ne köhögött volna. akkor már gyanús volt, de estére rosszabb lett: bár láz továbbra sem volt, szaporán vette a levegőt, az éjszakánk pedig továbbra is lázmentesen, ámde katasztrofálisan telt, bár a köhögés enyhült, ritkult, ugyanakkor hurutosodott, viszont úgy kapkodta a levegőt, hogy még a mélyebben alvós félóráiban is 45 belégzés volt/perc (30 fölött tüdőgyuszi gyanú és ehhez hasonlók vannak, de most nehogy elkezdjétek számolni otthon...).megbélyegeztem szegényt a "jó, akkor ő most tényleg beteg" kifejezéssel, előirányoztam (és logisztikáztam) a mai napi dokilátogatást. mire odaértünk, már 50-körül volt a belégzése/perc, a doki pedig bronchitist állapított meg tüdőgyulladás gyanújával, és a legnagyobb meglepetésemre Ventolint írt fel, amiről azt gondoltam, hogy csak kruppos-asztmás esetekben használják. továbbá felírt még antibiot is, hogy ha a V. nem használ, akkor azt is kell még, de ki sem váltottam, már a rendelőből kisétálva igyekeztem azt mantrázni hogy a szokott módon 3 nap múlva nem lesz semmi baja, hazaérve természetesen lázmérés (37,9), bőséges folyadékbelediktálás, pihenés és 2puff szmötyi ment, most alszik, és 35-40 körül van a belégzés, a hője nem emelkedik. holnap fél4-re vagyunk visszarendelve, szeretném ismételten meglepni a doktornénit, aki rendre elcsodálkozik Szofi regenerálódásának gyorsaságán (megjegyzem, én is). 

3 megjegyzés:

  1. Ventolinról én is azt hittem, asztmásoknak való, már-már kikértem magunknak, h az én fiamnak ilyen "komoly" gyógyszer nem kell. Erre több forrásból kiderült, h már tök általános szer, ártalmatlan, és jót tesz a szűnni nem akaró köhögés esetén. Ritkán használjuk, főleg, ha éjszaka Nándi nem tud aludni. Nálunk is ez a helyzet, Nándi a köhögősebb, ő nagyon bele tud esni ebbe a fuldoklós történetbe :((( Most is épp ilyet élünk, úgyhogy megértelek. Jobbulást Nektek is!:)

    Ja, még a Jó éjszakát szirup vált be Dr. Theisstől, meg persze a párologtatás, tea mézzel, C-vitamin. Friss, tiszta levegő, ha nincs láz.

    VálaszTörlés
  2. A Ventolin hörgőtágító, segít a lerakódott váladék felköhögésében. Ilyen szer kapható szirupban is, de értelem szerűen könnyebben hat a helyi orvosság ;)
    Jobbulást!

    VálaszTörlés