2012. november 22., csütörtök

barter

saját magamból kiindulva azt tudom mondani, hogy a házhoz érkező szolgáltatásnak igen nagy jövője van (lenne).

történt ugyanis, hogy Milán egyik csoporttársának az anyukája pedikűrös, és házhoz érkezve végzi e tevékenységet, több év saját magam farigcsálása után  én is beneveztem egy körre, hát le is döbbentem, mert szerintem könnyebb lettem vagy fél kilóval, meg tuti kisebb a lábam egy fél számmal, arról már ne is beszéljünk hogy remek volt a társaság, és eszméletlen jól esett a masszázs is. 

a fodrász, aki a hajamat szokta csinálni, szintén házhoz jön, és a fürdőszobában alkot, de van házhoz járó masszőr ismerős is. 

kisgyermekes, autó- és segítség (bébiszitter ill. általában itthon lévő családtag) nélküli anyuka lévén számomra áldás, hogy nem kell kilogisztikázni, hogy éppen mikor tudok elszabadulni itthonról 2-3 órára úgy, hogy közben a gyerekek hazakerüljenek az oviból (vagy éppen oda el), a legkisebb se maradjon felügyelet nélkül, és a 2-3 havonta esedékes hadműveletet mégis véghez lehessen vinni. 

az internetes váráslás is áldás, sok dolgot nem kapok meg helyben (vagy drágábban mint webáruházból rendelve postaköltséggel együtt), szóval nem mintha nem szeretnék kimozdulni, de sokszor tényleg nem tudok, és jó, hogy van arra lehetőség, hogy itthon is megoldható az, amit szeretnék.

tulajdonképpen van még egy-két tippem, hogy mit lehetne háznál csinálni, pl a háziorvos, ha épp szükség van rá, sőt a gyerekorvos igazán kijöhetne, hogy ne kelljen 3 gyerekről kimatekolni hogy ki jöjjön, ne jöjjön, hova tegyem, mikor van a rendelés, ne kapjanak el semmit közben, különös tekintettel az időjárásra is többek között, mert szakadó esőben több gyerekkel egy félórás gyalogút nem egyszerű (bár koppkopp, mindig meg tudtuk oldani elázásmentesen ha ilyesmi volt). 

ennél már csak az lenne jobb, ha valami barter kereskedelem is folyhatna a színfalak mögött: tehát a saját magunk által megtermelt vagy előállított, elvégzett dolgokat adnánk cserébe a házhoz jövőnek. kicsit úgy hangzik, mintha vissza akarnánk menni a múltba, és tulajdonképpen van is benne valami, sok dolog jobban működött és sokkal egyszerűbb volt akkor.

2 megjegyzés:

  1. Én vagyok az egyetlen a gyerkőc (suli) osztályából aki gyalog megy a gyerekéért. Nálunk azt látom hogy egy-kettő anyuka néha elviszi a másik gyerekét. De ebbe nem tudok beszállni. Se kozmetikus, se fodrász szerintem nincs köztük, tényleg költözöm a szomszédodba :D

    VálaszTörlés
  2. Itt, ahol én idős emberekhez járok háziápolni (kijön az ápoló is :-) ) ez már nekem teljesen megszokott, mindegyiknek kijön a pedikűrös, a fodrász, de még van mobil, táskával és komplett felszereléssel házhozjövő fogorvos is!!...én csak az utóbbi időben kaptam rá a netről rendelgetésre, főleg könyvek, egyéb apróságok terén, mert mi van, amikor fél évig sem jutunk be innen "faluról" a városba és akkor esélyem sincs hol beszerezni dolgokat.

    VálaszTörlés