2012. november 5., hétfő

anyapék akcióban! :)

ma Limara-féle sörös kenyér készült, az eredeti recept szerint, illetve annyi eltéréssel, hogy cseréptálban készítettem: tehát dagasztás-kelesztés-formázás után a sütőpapírral bélelt cseréptálba tettem a kenyeret, a tetejét beáztattam amíg duplájára kelt (kb 3/4 óra!), majd cseréptál tetejéből víz ki, kenyérre ráfordít, és be a hideg sütőbe, 220 fokra állítottam. eredetileg 50 perc sütés kellett volna neki, hát én hagytam vagy egy órát, de még mindig nem találtam késznek, így tető nélkül még bő negyedórát hagytam, hogy szépen megpiruljon a teteje. a sütőből kivéve azonnal rácsra tettem hűlni, és lespricceltem hideg vízzel, kicsit cserepesedett ugyan a teteje de szerintem jobbat kellett volna. egy szó mint száz, A., Milán és Szofi több mint a felét megették... :D

 

4 megjegyzés:

  1. Szia Pékné Asszonyság :-) :-) ezt a beáztatást nem igen értem, hogy mit áztattál, mennyire és miben??? Nekem az a baj, hogy semmiélyen alkalmas edényem nincs ehhez, úgyhogy olyan kenéyr kell, amit csak úgy rátehetek sütőpapírra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a cseréptálnak van alja és teteje is. minden használat előtt be kell áztatni mindkét felét (vízzel fel kell tölteni hogy megszívja magát), így nem kell az ételekhez vizet és zsiradékot sem adni sülés közben. a kenyérnél amúgy fedett edényben ajánlott a sütés (különben a magas sütési hő és a hosszú sütési idő miatt gondolom kiszáradna), lehet ez cseréptál, kacsasütő (fém vagy üveg), sima jénai tál aminek teteje van, vagy egyszerűen két egyforma mély tepsi összefordítva, sőt bármelyik kenyér elkészíthető sütőzacskóban is. a lényeg, hogy amikor kész a kenyérforma, számolj rá hogy legalább háromszoros méretű lesz, tehát bele kell férjen az edénybe (zacskóba, tepsikbe) úgy is, eszerint kell választani. én a sörös kenyeret pont emiatt 3/4 adagból csináltam csak, így éppen majdnem pont tele lett a cseréptál, mire elkészült a mű. :) ma is Limara oldaláról sütök "jól bevált fehér kenyeret" de szerintem féladagot, pont emiatt, mert ha nincs elég teje, nem is tud ilyen szépen feljönni. javaslom a sütőzacskót neked, mert azt simán ráteheted tepsire is, nem fontos a cseréptál! és hihetetlen, de jó ropogós lesz a héja abban is.

      Törlés
    2. Drága Snow, de jó, hogy visszaírtál, mert bizony én azt hittem a kenyér tetejét áztattad be vízzel vagy sörrel. Sosem hallottam még erről, hogy cserépedényt beáztatunk és a szövegedből ez jött le nekem, úgyhogy elég mega-félreértés lett volna. Most szakadok a röhögéstől az elképzelésen. :-)

      Törlés
    3. az tény, hogy be kell vizezni a kenyér tetejét sütés előtt és után, de azért áztatni túlzás lenne. :D

      Törlés