2013. március 12., kedd

az a bizonyos csokis...

mivel többen kértétek itt és mailben a receptet, közkinccsé teszem a "legjobb pms-ellenszer" nevű sütemény receptjét, amit a múlt héten alkottam meg. ez részben a barátnőmtől, Horváth Ilonától (mindenkinek van Horváth Ilona szakácskönyve, ugye???) származik, részben az itthon fellelhető finomságok és a saját kreativitásom tragikus hirtelenséggel felkorbácsolódott vágyaim szüleménye volt, ugyanis mostanság nekem semmi sem jó, ami snassz, mindenbe akarok rakni egy kis pluszt (ezért sül most nem szimplán foszlós kalács, hanem csokis-foszlós kalács :D). 

nos hát akkor az alaprecept az Ilona néni rém egyszerű kakaós lepénye, íme:

1 egész tojás
25 dkg cukor
- ezeket kemény habbá verjük
5 dkg olvasztott (de nem forró!!!) vaj vagy zsír
- ezt alaposan belekeverjük
1/4 liter tej
4 dkg kakaópor (nem cukrozott)
25 dkg liszt
1 sütőpor

a fentieket én úgy szoktam, hogy előre kimérem a tejet és a lisztet, és hol egyiket hol másikat adom hozzá miközben keverem a géppel, így soha nem lesz sem túl fröcskölős, sem túl kemény a tészta. néha szoktam bele tenni durvára vágott étcsokit is.

zsírozott-lisztezett tepsiben 180 ˘C-ra előmelegített sütőben légkeverés nélkül sütjük. 

amivel tuningoltam:  még forrón megszurkáltam a tetejét villával, úgy 1-2 mm vastagon házi baracklekvárral kentem be a tetejét, így hagytam kihűlni (kicsit be is szívódott a lekvár), majd mikor kihűlt, étcsokis bevonatot kevés vízzel és vajjal készítettem, hogy egy kicsit lágyítsam, ne dermedjen túl szilárdra. amikor a maradék vajat visszatettem a hűtőbe, megláttam egy maréknyi pucolt diót az egyik polcon, na ezt durvára törtem, és megszórtam vele a süti tetejét. ISTENI LETT! a fele még aznap este elfogyott. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése