2014. június 25., szerda

Kiflit? Na ne!

Lassan két éve már, hogy a pékárut saját magunknak állítom elő, boltban csak nagyon ritkán veszünk, kizárólag vészhelyzetben, vagy ha kakaós csigát szeretnénk enni, mert azt nem tudok jót (a leveles tésztást szeretjük, aminek az aljára rá van sülve a kakaó, és amúgy is tocsog a szinte fekete nedüben). 

Egy dolog van (na jó, a csigával együtt kettő) ami sosem sikerült olyan igazán jól, ez pedig a kifli. Elsőre jó, vagy legalábbis frissen még egészen rendben van, de másnap már nem az igazi. Ma valamiért mégis újra nekiveselkedtem, nem volt ötletem hogy mit süssek, mediterrán jellegű kenyerek voltak most porondon, bár egyik sem lett olyan amilyennek elsőre elképzeltem, azért elfogytak - toleráns a család, na. Meg ha már úgysincs sikerszériám, gondoltam teljesen mindegy, hogy a kenyér nem sikerül vagy a kifli, a lisztem úgyis fogytán, majd lesz ahogy lesz. Mivel a lisztszállítmány nem érkezett meg az akció kezdetéig, az összes maradékot beleborítottam: volt benne BL55 (finomliszt), BL80 (kenyérliszt), rétesliszt, és még egy kis teljes kiőrlésű tönköly is, összesen 50 dkg, a többi hozzávaló recept szerint. És ooolyan kurva nagyon jól sikerült a kifli, hogy alig várom hogy kihűljön, és felbonthassak egy újabb üveg eperlekvárt, mert abba a legjobb beletunkolni a friss kiflit. :))


Sütős sikerszéria ON!

3 megjegyzés:

  1. Szuper vagy!! Gratulálok!! Valahol lennie kell egy idei Gasztroangyalnak Limarával. (mondjuk youtube, vagy mediaklikk.hu) Ha nem láttad még, ajánlom Neked! Kiflit is sütnek, meg minden egyéb finomsàgot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, hallottam hírét, én szinte mindent tőle tanultam (kivétel a rozsos tapasztalatok, ő nem szereti... ), megnézném a műsort is, majd egyszer, ha leülök annyi időre gép elé hogy megkeressem és végig is nézem, akkor rárepülök a dologra. :D

      Törlés
  2. Imádom a kiflit, itt nem ismerik. Sokszor akartam már én is belefogni kenyér sütésbe, de mindig túl bonyolultnak találtam. Kakaós csiga nekem is nagy kedvenc, az sincs itt, így azt is akartam már sütni, nála van három recept is, mindet elmentettem, de még sosem próbáltam, én sütésben nem vagyok jó, türelmem sincs igazán hozzá.
    http://barbikonyhaja.blogspot.de/
    Nagyon nyálgerjesztő minden, amiket sütsz. ;-)

    VálaszTörlés